Subject: Returned mail: Cannot send message within 3 days

From: Mail Delivery Subsystem <[email-masked]>
Date: Mon, 15 Nov 1999 01:39:32 +0100

The original message was received at Fri, 12 Nov 1999 01:28:58 +0100
from IDENT:[email-masked] [130.128.34.77]

   ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<[email-masked]>

   ----- Transcript of session follows -----
<[email-masked]>... Deferred: Connection timed out with mailhost.atea.be.
Message could not be delivered for 3 days
Message will be deleted from queue

Subject: DC report
From: ietf <[email-masked]>
To: [email-masked]
Date: Thu, 11 Nov 1999 18:24:50 -0500

Beste Gery,

na het winnen van de award voor de meest geestige presentatie van
SIGTRAN, nu wat meer down to earth en nog meer werk bij. ( 2 mogelijke
RFC Coene et al heeft niet altijd z'n voordelen, maar ja ge zijde gij
ook editor van de Q715 of was dat geen deel van het paket dat van de jef
kwam.)

woensdag:
- designmeeting SIGTRAN SCTP: intressant, wat meer items om in het
applicability statement van SCTP te steken. Onze CA vrienden uit Munchen
beginnen er zich ook voor te intresseren. Hij kent de Freitag als de SS7
aanspreekpartner.(goe volk)
- designmeeting SIGTRAN M3UA,M2UA,UIA:: wat meer uit mijn kot gekomen,
meer werk in applicability statement voor SS7-over-IP. Heel raar: De Van
Jacobsen(ja juist die , de pa van TCP heeft daar minsten een Half uur in
de designmeeting gezeten, wat absoluut niet meer normaal is) iemand (was
wildvreemd voor mij maar wist direct van welke kant ik was)van Nortel
zei tegen mij dat SCTP de TCP van de toekomst kon worden, het ziet er
tenminste als een protocol uit.
- nog wat rondgelummeld bij routing(dat word nog een leuk gedeelte in de
applicability statements) en audio/video transport
- plenary: wat gelul over wiretapping, zal wel in de gazet komen, de
press was daar ook.

Donderdag:
- Natural microsystems heeft een heel raar system van integratie test:
ze testen de normale call en zenden het spel de field in. De customers
moeten dan maar zelf debuggen, waaw niet te verwonderen dat ze korte
doorloop tijden krijgen. Weet ik van onze Castle man.(zijn daar nog aan
het aanwerven, en nee ze hebben mij niks gevraagd)
- Mobile IP: de CDMA2000 gaan voor hun packetgedeelte  de mobileIP
standaards gebruiken. Nu ze zijn er zelf niet echt klaar over, ze kunnen
dus wel goed lullen. Dus vergeet maar het gebruik van uw terminal op een
CDMA2000 netwerk als ge weer zo'n Europeese stommerik(als Ik) ben die
GSM en GPRS wil gebruiken. nu komt er zeker geen Qualcomm product in
mijn huis.
- Mobile multimedia messaging BOF: iets over mail via wireless, SMS kwam
effe in de picture, maar het schijnt een plot te zijn van motorola om
het WAP forum te omzeilen. Dus rerun in Australia(waarschijnlijk)
- IPNG: presentatie van de Charlie(neen niet de hond van Nadia) Perkins
om mobile IP over IPv6 als killerapplicatie te pushen -> nieuwe WG, BOF,
architecture document vervolg in australia. Noch Ipv6 noch mobileIP
schijnen van de grond te willen komen(dit in tegenstelling met de
sucessvolle missie van Michel naar Bad Hersfeld: het werkt en het is
verkocht aan klanten) Het kwam als een beetje wanhopig over , enfin de
flaw hebben we al: DNS gebruiken om E164 nummer te transleren, simply
not done(en ik ben niet alleen) dus dat word nog leuk
de folks van Columbia waren weer daar en van Lucent: geen van die
schemas ziet er goed uit en het is meer een showoff, het beweegt niet
echt.
- een beetje MMUSIC maar dat was echt vervelend. Dan maar gewerkt aan
zowel de SCTP als SS7-over-IP applicability statement.

Morgen MEGACO met een salvo van de SIGTRAN mensen, dus einde met
vuurwerk

Dit was het dan van uw reporter in DC, terug naar de studio
Lode

PS: een van de mobileip mensen vondt mij op humoristich vlak tijdens de
SIGTRAN heel geslaagd maar het  technische was blijkbaar iets
minder(allee als de grap van de eenarmige poeet goed verstaan heb: viel
niet echt als een goeie grap op) Ik denk dat ze onze adem beginnen te
voelen, en die adem kan in een heel heel grote storm omslaan. Blijkbaar
sluipt de onzekerheid rond, waaw, nu hebben te tenminste hetzelfde
gevoel als ik.